Mail: dgaz@dgaz.gr   Phone: (+30) 2321 111 714

FAQs

ΜΠΟΡΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ LPG ΚΑΙ DIESEL ΜΑΖΙ;
Ναι. Και τα αποτελέσματα μιλάνε από μόνα τους. Μηχανικά συστήματα LPG είναι διαθέσιμα στη βιομηχανία φορτηγών εδώ και δεκαετίες. Αυτά τα συστήματα παραδοσιακά είναι μεγάλα σε μέγεθος και θορυβώδη, με αβέβαιο αποτελέσματα, σχεδιασμένα για κινητήρες άνω των 400 ίππων. Αυτή είναι η πρώτη φορά που ένα σύστημα έχει σχεδιαστεί ειδικά για μικρότερους κινητήρες ντίζελ – μοντέρνα ηλεκτρονικά συστήματα επιτρέπουν τον έλεγχο που προϋποθέτει την έγχυση μικρών ποσοτήτων αερίου. Αυτό το σύστημα είναι διαθέσιμο από τα μέσα του 2004.
ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΕΣ;
Ναι. Στην πραγματικότητα, είναι πιθανότατα πιο ασφαλές από τα περισσότερα συστήματα βενζίνης. Όλα τα κιτ είναι κατασκευασμένα σύμφωνα με το Αυστραλιανό πρότυπο AS1425, που είναι από τα πιο αυστηρά πρότυπα ασφαλείας στον κόσμο, όσον αφορά τις μετατροπές κινητήρων σε LPG. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο να σταματάει τον ψεκασμό, όταν ενεργοποιούνται τα φρένα, ή αν υπάρξει κάποια δυσλειτουργία. Δεν υπήρξε ποτέ κάποια δυσλειτουργία. Ο εγκέφαλος είναι παρόμοιος με αυτούς που υπάρχουν στα περισσότερα αυτοκίνητα. Η βαλβίδα ελέγχου και οι βαλβίδες διακοπής παροχής αερίου είναι τα μοναδικά κινητά μέρη του συστήματος. Και τα δύο είναι σχεδιασμένα να τερματίζουν τη λειτουργία τους, σε περίπτωση δυσλειτουργίας, διακόπτοντας την ροή υγραερίου στο όχημα. Το σύστημα χρησιμοποιεί δοκιμασμένα και ελεγμένα συνιστώντα μέρη, τα οποία χρησιμοποιούνται σε συστήματα μετατροπής LPG εδώ και πολλά χρόνια.
Η ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΥΝΑΜΗ ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ;
Όχι. Προκειμένου να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη του συστήματος, ο κινητήρας θα πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση. Αυτό ισχύει είτε επιλέξουμε τη ρύθμιση εξοικονόμησης καυσίμου είτε τη ρύθμιση αύξησης απόδοσης. Από τη στιγμή που ο κινητήρας καίει σχεδόν ολοκληρη την ποσότητα του ντίζελ, ο κινητήρας θα λειτουργεί καθαρότερα, χωρίς υπολείμματα στον θάλαμο καύσης. Αυτό σημαίνει ότι το λάδι του κινητήρα παραμένει καθαρό για περισσότερο καιρό, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα καλύτερη λειτουργία και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του κινητήρα.
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΡΩ LPG; ΑΝ ΜΕΙΝΩ ΑΠΟ ΥΓΡΑΕΡΙΟ;
Αυτό δεν είναι πρόβλημα. Δεν χρειάζεται να απενεργοποιήσετε εσείς το σύστημα. Θα διαπιστώσετε απλώς μία μείωση της απόδοσης, καθώς τελειώνει το LPG. Το σύστημα υγραεριοκίνησης δεν επηρεάζει το σύστημα Diesel, οπότε το όχημα θα συνεχίσει να κινείται με Diesel, όπως και πριν γίνει η εγκατάσταση του συστήματος LPG, αν και με εμφανώς λιγότερη δύναμη. Από τη στιγμή που θα βάλετε ξανά LPG, το σύστημα αυτόματα θα αρχίσει να ψεκάζει αέριο ξανά.
ΠΟΣΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ;
Οι περισσότεροι εγκαταστάτες χρειάζονται 2-3 μέρες για την εγκατάσταση και την ρύθμιση. Η δυναμομέτρηση (dyno tuning), αν επιθυμείτε, χρειάζεται μία μέρα παραπάνω. (Συνήθως δεν απαιτείται και γίνεται μόνο κατόπιν επιθυμίας του πελάτη.)
ΠΟΥ ΤΟΠΟΘΕΤΕΙΤΑΙ Η ΔΕΞΑΜΕΝΗ LPG;
Αυτό εξαρτάται από το όχημα. Συνήθως, η δεξαμενή τοποθετείται κάτω από το όχημα, όπου επιτρέπει ο χώρος. Αυτό γίνεται για να μην μειωθεί ο ωφέλιμος χώρος. Όταν το ύψος είναι χαμηλό, ή δεν υπάρχει χώρος στο κάτω μέρος του οχήματος, η δεξαμενή μπορεί να τοποθετηθεί εσωτερικά. Φυσικά, δεν τίθεται θέμα ασφάλειας στο να τοποθετηθεί η δεξαμενή εσωτερικά. Οι δεξαμενές που τοποθετούνται στο κάτω μέρος, είναι προστατευμένες από φύλλο ατσαλιού. Σε κάποιες περιπτώσεις, η απόληξη της εξάτμισης μπορεί να επανατοποθετηθεί.
ΤΙ ΜΕΓΕΘΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ;
Τυπικά, η χωρητικότητα της δεξαμενής LPG πρέπει να είναι ίση με το 1/3 της χωρητικότητας της δεξαμενής του Diesel. 30lt LPG επαρκούν για 100lt Diesel. Σε ένα τετρακίνητο όχημα, ένα λίτρο LPG επαρκεί για 25-30 χιλιόμετρα. Με άλλα λόγια, η κατανάλωση LPG είναι 3-4lt/100km. υπάρχουν διάφορα είδη δεξαμενών ως προς το μέγεθος και τη χωρητικότητα, οπότε μπορείτε να τοποθετήσετε αυτή ακριβώς που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις σας και τον σχεδιασμό του οχήματός σας.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ ΜΟΥ;
Όχι. Ένα από τα (μεγάλα) πλεονεκτήματα του συστήματος αυτού, είναι ότι δεν πειράζεται το σύστημα ψεκασμού diesel. Αυτό σημαίνει ότι αν τελειώσει το υγραέριο, μπορείτε να συνεχίσετε να οδηγείτε κανονικά, μόνο με Diesel. Φυσικά, αν τελειώσει το Diesel, τότε δεν μπορούμε να σας βοηθήσουμε.
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ;
Αν υπάρξει βλάβη στο σύστημα, τότε διακόπτεται αυτόματα η λειτουργία, αποτρέποντας την ροή υγραερίου. Αυτό είναι δικλίδα ασφαλείας, προκειμένου να αποτραπεί η διαρροή καυσίμου. Το όχημα, και σε αυτήν την περίπτωση, συνεχίζει να κινείται κανονικά, μόνο με Diesel.
ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΙΜΟΤΕΡΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΒΑΛΩ TURBO;
Αν ενδιαφέρεστε μόνο για αύξηση απόδοσης, μπορείτε να τοποθετήσετε και τα δύο. Αν θέλετε και οικονομία και αύξηση απόδοσης, τότε η λύση είναι το σύστημα Diesel/GasAustralia. Με το σύστημα αυτό, εξοικονομείτε χρήματα, καθώς επίσης και εξασφαλίζετε αυξημένη απόδοση και μειωμένη φθορά του κινητήρα (και δεν θα αυξηθούν ταυτόχρονα και οι εκπομπές ρύπων). Από τη στιγμή που το σύστημα από μόνο του προσφέρει αύξηση απόδοσης, τότε αυξάνεται σημαντικά και το όφελος από οποιαδήποτε άλλη μετατροπή του κινητήρα για τον ίδιο σκοπό. Τεστ δυναμομέτρησης έχουν δείξει ότι σημειώνεται μία αύξηση στην απόδοση, της τάξης του 20% ανεξάρτητα από την όποια μετατροπή έχει γίνει στο όχημα για τον ίδιο σκοπό.
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΕΙ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ;
Ο εγκέφαλος προγραμματίζεται από εξουσιοδοτημένο από την DGA χειριστή. Αυτό συμβαίνει για λόγους ασφαλείας και προστασίας του κινητήρα, το οποίο φυσικά, συμπεριλαμβάνεται στο κόστος του συστήματος. Οι ρυθμίσεις γίνονται όπως προβλέπεται, και δεν διαρκεί πάνω από δέκα λεπτά. Για αυτούς που θέλουν να εκμεταλλευτούν στο μάξιμουμ κάποια συγκεκριμένα οφέλη του συστήματος, η ρύθμιση της απόδοσης γίνεται με ένα έξτρα κόστος.
ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ;
Όχι. Από την στιγμή που παράγεται περισσότερη δύναμη, ο κινητήρας δεν χρειάζεται να «εργάζεται τόσο σκληρά», οπότε δεν θερμαίνεται περισσότερο. Επίσης, χαμηλότερη είναι και η θερμοκρασία στο σύστημα εξαγωγής, από την στιγμή που δεν καίγεται πρόσθετο καύσιμο.
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΞΤΡΑ SERVICE;
Συνιστάται αλλαγή λαδιών μετά από τα πρώτα 1000χλμ και ξανά μετά από 5000χλμ.. Ο κινητήρας τώρα καθαρίζεται εσωτερικά, οπότε το λάδι της μηχανής θα είναι πιο βρώμικο στην αρχή της λειτουργίας του συστήματος, καθώς απομακρύνονται τα υπολείμματα καύσης. Μετά από αυτές τις δύο αλλαγές, τα service θα γίνονται με την κανονική συχνότητα. Αυτές οι αλλαγές λαδιών γίνονται από τους συνήθεις τεχνικούς σας. Τα διαστήματα μεταξύ των Service δεν επηρεάζονται από το σύστημα, εκτός από τις δύο πρώτες αλλαγές λαδιών. Δεν απαιτείται ειδικός τύπος λαδιού.
ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΜΟΝΤΕΡΝΟΥΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ;
Ναι. Το σύστημα λειτουργεί με το δικό του, ανεξάρτητο σύστημα καλωδίωσης, και δεν παρεμβαίνει στην ήδη υπάρχουσα καλωδίωση, που υπάρχει στου μοντέρνους Diesel κινητήρες. Η αναλογία ψεκασμού diesel δεν επαναρυθμίζεται σε καμία περίπτωση είτε σε ηλεκτρονικούς είτε σε μηχανικούς κινητήρες diesel.
TO ΣΥΣΤΗΜΑ DIESEL/GAS ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΕ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΒΙΟΝΤΙΖΕΛ;
Αν ο κινητήρας λειτουργεί κανονικά με βιοντίζελ, τότε μπορεί να γίνει χρήση του συστήματος Diesel/GasAustralia, έχοντας τα ίδια αποτελέσματα και θα είναι μάλιστα και πολύ φθηνότερο, λόγω του κόστους του βιοντίζελ. Οι εκπομπές ρύπων μειώνονται δραστικά και σε αυτήν την περίπτωση.
ΤΙ ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΑΣ;
Τα συστήματα Diesel/GasAustralia συνοδεύονται από τριετή εγγύηση στα επιμέρους τμήματα του συστήματος, στην λειτουργία και στον κινητήρα, από την εταιρεία Elite Warranty. Η Elite είναι ο μεγαλύτερος πάροχος εγγυήσεων της Αυστραλίας στην αυτοκινητοβιομηχανία, και είναι πιστοποιημένος με ASIC.
ΓΙΑΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΨΕΚΑΣΜΟΣ LPG ΠΡΙΝ ΤΟ TURBO;
Σύμφωνα με τις δοκιμές που έχουν γίνει, έχει αποδειχτεί ότι ψεκάζοντας LPG πριν το turbo, αυτό λειτουργεί σαν μείκτης, εξασφαλίζοντας τη συνεπή λειτουργία και διανομή των αναθυμιάσεων του LPG με τον αέρα. Καθώς γίνεται η μίξη του LPG με τη ροή του αέρα εξασφαλίζει ότι κάθε κύλινδρος λαμβάνει ίση ποσότητα αναθυμιάσεων LPG αποτρέποντας ενδεχόμενες φθορές στον κινητήρα. Αυτό θα μεγιστοποιήσει τα οφέλη στην δύναμη και στην οικονομία του κινητήρα, παράλληλα με τη μείωση των επιβλαβών καυσαερίων της εξάτμισης. Αυτή η μέθοδος είναι αρκετά ασφαλής, από τη στιγμή που η αναλογία του μείγματος αέρα-LPG που περνάει από το intercooler (αν υπάρχει) δεν είναι εύφλεκτο, και, ακόμη και αν ήταν, η παροχή υγραερίου σταματάει αν μειωθεί η πίεση του αέρα λόγω κοινών δυσλειτουργιών της τουρμπίνας ή σε κάποια διαρροή στη μεταφορά του αέρα. Ψεκάζοντας LPG πριν την τουρμπίνα, απαιτείται σταθερή πίεση LPG, κάτι το οποίο διατηρείται ηλεκτρονικά με μία ακριβή εμβέλεια λειτουργίας. Άλλα συστήματα, πέραν του Diesel/GasAustralia, που εφαρμόζουν τον ψεκασμό του LPG μετά το turbo, περιλαμβάνει μία συνεχή αλλαγή της πίεσης του LPG για να υπερνικηθεί το φορτίο της πίεσης του αέρα. Η πίεση του LPG που απαιτείται σε αυτά τα συστήματα είναι περίπου ίση με 5 φορές παραπάνω από ότι στον ψεκασμό του LPG πριν το turbo και μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τη μειωμένη ασφάλεια του συστήματος και ακανόνιστη παροχή LPG σε διαφορετικές περιβάλλουσες συνθήκες. Υπάρχουν πολλές χιλιάδες πελατών της DGA, με turbo οχήματα τα οποία λειτουργούν με το LPG να εγχέεται μέσω της τουρμπίνας: κάποια από αυτά τα οχήματα μεταφοράς βαρέων φορτίων με κινητήρες που ξεπερνούν τους εξακόσιους ίππους, έχουν διανύσει πάνω από 1.000.000 χιλιόμετρα. Δεν έχει αναφερθεί κανένα πρόβλημα σε κανέναν από αυτούς τους κινητήρες είτε στις τουρμπίνες τους, το οποίο να έχει προκληθεί από τις αναθυμιάσεις του LPG.